אלקין: "לא האמנתי שנגיע להישגים כה גדולים מול רוסיה, זה נס"

    יעקב גפן No Comments on אלקין: "לא האמנתי שנגיע להישגים כה גדולים מול רוסיה, זה נס"

    השר וחבר הקבינט המדיני ביטחוני זאב אלקין, מסכם שנה כנציג הממשלה | על יחסי החוץ: "מנהיגים מכל העולם רוצים להיפגש עם נתניהו" | על יחסי דתיים-חילוניים: "תסתכלו על ירושלים ותבינו שהדתיים יהיו כאן רוב" | על התקשורת: "ככל שהם תוקפים – אנחנו גדלים" | מדינת ישראל: "סיפור הצלחה נסי; הכל בסיעתא דשמיא"

    צילום: פלאש 90
    14:53
    19.05.24
    אתר קול חי No Comments on חשש לשכר העובדים: עוקל חשבון הבנק של החינוך העצמאי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר לירושלים והתפוצות וחבר הקבינט מדיני ביטחוני, זאב אלקין, התראיין היום (שני) ל'מהדורה המרכזית' לאבי מימרן, במהלך הריאיון סיכם אלקין את השנה החולפת. מצבה של ישראל בעולם, בכלכלה, בביטחון וביחסי החוץ, מערכת החינוך, שלטון בג"ץ, התקשורת והיחסים המיוחדים מול רוסיה שהוא עמד שם בתווך.

    על מצבה של ישראל בעולם: "כל מי שמסתכל ישראל הולכת ומתחזקת, המעמד של ישראל גדול, ראשי העולם מנהלים מולנו שיח כשווה בין שווים, ישראל היא שחקנית משמעותית, ראשי מדינות מכל העולם נוהרים לכאן להפגש עם ראש הממשלה. ישראל היא צומת חשובה בעולם היום. הכלכלה ישראלית נחשבת לאחת הכלכלות המצליחות וכמודל לחיקוי".

    מנגד במצב הכלכלי ישנם עדיין בעיות גדולות שלא נפתרו? אלקין השיב: "תקציב ביטחון בא על חשבון הכלכלה. יש לא מעט אתגרים חברתיים ורוחניים, גם במערכת החינוך יש עוד הרבה עבודה, מי שמתבונן לבסוף רואה 'שבסייעתא דשמייא' הגענו למקום שאליו הגענו, יש כאן נס גלוי לכל מה שקורה כאן".

    יחסי דת ומדינה: "דת מדינה הוא הנושא הכי רגיש בשיח הישראלי, ההתערבות הבוטה של בג"ץ בנושאים אלו, מביאה לכל הבלאגן כאן. הבעייה מול בג"ץ היא כי אנחנו מתקשים להשיג רוב בקואליציה להעביר את החוק שיעשה סוף לבג"ץ שלא יתערב לנו בהחלטות. בג"ץ לא מייצג את העם והמצב הזה לא בריא לנו".

    עוד הוסיף אלקין: "פעם הייתי מהקולות הבודדים שמוכנים לשנות את המצב בבג"ץ היום אנחנו מתקרבים לקראת רוב שיביא את הריבונות האמיתית לעם ורק מה שהוא בוחר יבוא לידי ביטוי".

    על שיח בין דתיים לחילונים: "שיח ההדתה לא משקף את העם, זה משקף את האליטות הישנות שנמצאות היום בתקשורת. כשליש ממערכת החינוך הוא דתי, והחינוך החרדי והממלכתי דתי מדובר כאן במערכת חינוך שהולכת להשתנות ולאליטות הישנות יש להם פחד, כי הם בדרך להפך למיעוט והם מתרגמים את זה למאבק".

    על התקשורת: "היום בתקשורת יש כתבים חובשי כיפות סרוגות ושחורות מייצגים את הציבור החרדי והדתי, יש כאן שינוי עמוק מאוד בחברה. אני תמיד שרוצה להראות איך ישראל תיראה בעוד כמה שנים, אני מראה להם את ירושלים, היא המראה של המדינה, תראו את הכיתות של מערכת החינוך בירושלים אחוזי החרדים הדתיים והחילוניים, כך תיראה מדינת ישראל בעוד כמה שנים".

    עוד הוסיף אלקין: "מעולם לא קיבלנו תקשורת אוהדת, הניסיון לתקוף בכל מחיר בתקשורת את 'הליכוד' וראש הממשלה, משם אנחנו רק גודלים 'כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

    יחסי ישראל רוסיה: "נס מתחולל ביחסים מול רוסיה, יש הישגים מרשימים בשיח עם פוטין, יש דברים מאוד חשובים לביטחון ישראל שהשגנו, אם היו שואלים אותי האם אתה מאמין, שאנחנו נגיע להישגים הגדולים שהגענו אליהם מול רוסיה?  אני לא הייתי מאמין, שנגיע להישגים שהצלחנו להוציא מהרוסים".



    0 תגובות